Kalocsa-Paks új Duna-híd

A Kalocsa és Paks térségében tervezett új Duna-híd és a kapcsolódó közlekedési infrastruktúra fejlesztések megvalósításához szükséges Natura 2000 hatásbecslési dokumentációban, környezeti hatástanulmányban, engedélyezési tervek környezetvédelmi fejezetei elkészítésében, valamint a környezetvédelmi engedélyezés lefolytatásában működtünk közre.

A tervezési feladat keretében egy három szakaszból álló híd kiépítésével történő új dunai átkelési lehetőség hatásait vizsgáltuk az érintett Natura 2000 területek vonatkozásában. A projekt keretében a hídhoz csatlakozó 20 km hosszú új úthálózati elemek lehetővé teszik az érintett települések (Dunaszentgyörgy, Kalocsa, Paks, Gerjen, Foktő) közúti összeköttetését, valamint az M6-os autópálya, a 6-os főút és 51-es főút elérését. A környezeti hatásvizsgálat eredményeként többek között 2 km zajvédő fal és 6 db állatátjáró épült.

FŐBB LÉTESÍTMÉNYEK:

Duna híd (ártéri hidak és mederhíd):

  • 3 nyílású extradosed típusú, öszvér (vasbeton-acél) szekrény keresztmetszetű mederhíd
  • ortotróp pályalemezes acél szekrény keresztmetszetű ártéri hidak
  • 946 méter hosszú hídszerkezet
  • 10 db támasz, a hídfők a hullámtérben helyezkednek el

512-es főút M6-os autópálya-Kalocsa közötti szakasza:

  • 2×1 sáv
  • 11 km új út
  • 1,6 km meglévő útfelújítás

5124 Paks-Gerjen összekötőút és a kapcsolódó létesítmények::

  • 2×1 sáv
  • 9,6 km új út
  • 3 db körforgalmi csomópont
  • 2 db „T ” csomópont