Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A süti (cookie) egy kisméretű fájl, amelyet a szerverünk küld és az Ön eszközén tárol. Általában egy személy azonosítására szolgál, amikor az adott személy csatlakozik egy webhelyhez. További információért olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat.
Kalocsa-Paks új Duna-híd
A Kalocsa és Paks térségében tervezett új Duna-híd és a kapcsolódó közlekedési infrastruktúra fejlesztések megvalósításához szükséges Natura 2000 hatásbecslési dokumentációban, környezeti hatástanulmányban, engedélyezési tervek környezetvédelmi fejezetei elkészítésében, valamint a környezetvédelmi engedélyezés lefolytatásában működtünk közre.
A tervezési feladat keretében egy három szakaszból álló híd kiépítésével történő új dunai átkelési lehetőség hatásait vizsgáltuk az érintett Natura 2000 területek vonatkozásában. A projekt keretében a hídhoz csatlakozó 20 km hosszú új úthálózati elemek lehetővé teszik az érintett települések (Dunaszentgyörgy, Kalocsa, Paks, Gerjen, Foktő) közúti összeköttetését, valamint az M6-os autópálya, a 6-os főút és 51-es főút elérését. A környezeti hatásvizsgálat eredményeként többek között 2 km zajvédő fal és 6 db állatátjáró épült.
FŐBB LÉTESÍTMÉNYEK:
Duna híd (ártéri hidak és mederhíd):
- 3 nyílású extradosed típusú, öszvér (vasbeton-acél) szekrény keresztmetszetű mederhíd
- ortotróp pályalemezes acél szekrény keresztmetszetű ártéri hidak
- 946 méter hosszú hídszerkezet
- 10 db támasz, a hídfők a hullámtérben helyezkednek el
512-es főút M6-os autópálya-Kalocsa közötti szakasza:
- 2×1 sáv
- 11 km új út
- 1,6 km meglévő útfelújítás
5124 Paks-Gerjen összekötőút és a kapcsolódó létesítmények::
- 2×1 sáv
- 9,6 km új út
- 3 db körforgalmi csomópont
- 2 db „T ” csomópont
TOVÁBBI TERVEZÉSI, SZAKÉRTŐI REFERENCIÁK
TOVÁBBI MÉRNÖKI, MŰSZAKI ELLENŐRI, LEBONYOLÍTÁSI REFERENCIÁK